SOM(H)ORTA

Octubre 2019_ València | Participació en: conFusión VI

adj. Que gairebé no es percep

«La huerta muere lentamente» Pensando el territorio.
«La huerta valenciana pierde un 64% de superficie en 50 años» La Vanguardia
.

Una intervenció per a reflexionar sobre la desaparició progressiva i aparentment inexorable de l’horta al territori valencià. Es pretén posar en valor el que considerem que és un dels principals elements definitoris del paisatge i conscienciar de la situació crítica en què es troba actualment.

El projecte es materialitza com a dos plànols superposats que representen València en dos dates diferents. El contrast entre el passat i el present de València vol evidenciar com l’abundant presència de terra de cultiu ha minvat considerablement i com ha sigut l’edificació qui ha guanyat gran part de la superfície de l’horta.

Des d’Àrtida concebem les intervencions artístiques a les ciutats com a ferramentes de canvi que fomenten la participació i la reflexió urbana. Per aquest motiu, defensem la figura del ciutadà com a col·laborador de la pròpia obra. És el mateix visitant qui pot anar llevant parts del primer plànol per tal d’anar revelant a poc a poc el que es troba a sota.

· · ·

«La huerta muere lentamente» Pensando el territorio.
«La huerta valenciana pierde un 64% de superficie en 50 años» La Vanguardia
.

Se trata de una intervención para reflexionar sobre la desaparición progresiva e inexorable de la huerta del territorio valenciano. Se busca poner en valor lo que consideramos como uno de los principales elementos definitorios del paisaje de València, así como concienciar de la situación crítica en la que se encuentra actualmente.

Esta preocupación, se materializa en dos planos superpuestos que representan València en dos fechas diferentes. El contraste entre el pasado y el presente de València quiere evidenciar como la abundante presencia de tierra de cultivo se ha visto reducida considerablemente y como ha sido la masiva edificación la que ha ganado gran parte de la superficie de huerta.

Desde Àrtida concebimos las intervenciones artísticas en las ciudades como una herramienta de cambio que fomentan la participación y la reflexión urbana. Por este motivo, defendemos la figura del ciudadano como un colaborador de la propia obra. Por lo tanto es el visitante quien puede ir quitando partes del primer plano con el fin de revelar poco a poco el que se encuentra debajo.

Àrtida |

Deja un comentario